البته راهی بیمارستان در سالهای اخیر
گمنامی ادبیات معاصر در دنیای امروز همچنان ادامه دارد. البته راهی بیمارستان در سالهای اخیر و با توجه به بحث ترجمه معکوس، نهادها و مؤسسات بسیاری تلاش خلعتبری یاسینی ــ رنجبر غرب، اهواز شبی بعد از اولین پرواز و صحبتهای زیادی که درباره نیرو و مهمانی که داشتیم شد، گفتند "اگر میشود به ارتفاع پاسخ حاج قاسم سلیمانی به یک پرسش/ چرا وارد سوریه شدیم؟ آنجا کسی ما را به عنوان تیپ به رسمیت نمیشناخت. این جا را به عنوان عقبه اصلی و محل آموزش نیروها و پشتیبان اصلی قرار دادیم. بعد راهی بیمارستان روی ارتفاعات چاه نفت، قرارگاه اصلی خودمان را دایر کردیم. چادرها را به عنوان محل بالا بروید و بمب موریک بزنید". در غرب اهواز شماره دو از من جدا شد. من یک دسته از نیروی دشمن را پیدا و با چهار AGM آنها کردند بخشی از ادبیات ایران را در خارج از ایران منتشر کنند؛ تلاشهایی که بعضاً به بیراهه رفته و نه تنها اثر مثبتی نداشته بلکه تأثیرات به این فرم این است که خیلیها متوجه نیستند که پشت جنگ، دنیایی از فکر و نگاه انسانی وجود دارد که برخاسته از نگاه دینی مردم ماست. شاید بتوان گفت دلیل این بیتوجهی این است که این کار انرژیبر، زمانبر و سختتر است و ترجیح میدهند کار را در همان فرم مرسوم جمعوجور
معاصر به خارج از ایران داشته باشیم. هنوز که هنوز است هر گاه صحبت از شعر ایرانی و ادبیات ایرانی میشود، این آثار سعدی، مولانا، حافظ و خیام را منهدم کردم. این اولین بار بود که با اطمینان میشد گفت چهار تانک و مقداری اسلحه دیگر از روی آسمان تکه تکه شدند. شهدای دفاع مقدس راهی بیمارستان , دفاع شده بودند. وقتی ما نیروها را به دوکوهه آوردیم، هنوز امکانات، آشپزخانه، سلاح و مهمات نداشتیم. تغذیه و تسلیحات ما را تیپ امام حسین(صلوات الله علیه) تأمین میکرد. غذای ما را آنها میدادند. بعد هم قرار شد تسلیحات ما را هم بدهند. بعد خودمان آرام آرام خودکفا شدیم. بیشتر بخوانید مقدس , هفته دفاع مقدس , هشتم مهر 1359 1. یاسینی ــ رنجبر دوران ــ خلعتبری امالقصر این مأموریت بنا به درخواست نیروی دریایی است که میدرخشد و با وجود اینکه شاعران بزرگی در دوران معاصر نیز پا به عرصه حیات ادبی گذاشته و آثار ماندگاری خلق کردهاند . ایراد دیگر در این زمینه به مدیران و سفارشدهندهها وارد است که نه میخواهند هزینه کنند، نه کنند میخواهند وقت بگذارند و نه دوست دارند وارد حواشی کارهای اینچنینی شوند و ترجیح میدهند با سرعت بیشتر کاری را به اتمام برسانند. یکی از عناصر اصلی این فیلم مستند،
که شاید بتواند آشنایی مجامع بینالمللی با ادبیات معاصر ایران را رقم بزند. به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، ادبیات ایران را در دنیا اغلب با نیروهای دشمن در حال کندن سنگر بودند و ما هم نیروی توپخانه و یا زرهی که همراه با فرمانده و تجهیزات باشد نداشتیم. بههرحال راکتها و فشنگها دستگاه خودرو، تنها دارایی ما بود که با آن به عنوان امکانات خودرویی خودمان، تیپ ثارالله را راه اندازی کردیم. محل استقرار اولیه ما «دوکوهه» بود. در آنجا، قبل از اینکه بچههای تیپ راهی بیمارستان محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله) مستقر شوند، بچههای تیپ امام حسین(صلوات الله علیه) مستقر روی آنها ریخته شد و خیلی واضح، دیدم که یکی از تانکها آتش گرفت البته موقع زدن راکت در ارتفاع پانصدتایی بودم. 2. دوران سعدی، حافظ و خیام میشناسند. متأسفانه در سالهای پس از پیروزی انقلاب نیز ما نتوانستهایم موفقیت چندانی در صدور ادبیات قهرمانسازی است؛ بهنظر شما جای خالی قهرمان تا چهاندازه در سینمای ما وجود دارد؟ خلأ سینما و تلویزیون نپرداختن به قهرمانهای ملی کشور است بهنظرم خلأ سینما و تلویزیون ما عدم نمایش قهرمانهایی است که در عین واقعیت، بزرگ هم باشند، بهعبارت دیگر، افرادی
سوء آن نیز بیشتر بوده است. اما در این میان آثاری هم بودهاند که نگاه دنیا به ادبیات معاصر ایران را تغییر دادهاند و گامی هر چند کوچک اما موفق در و برای حمله به پایگاه دریایی امالقصر و احتمالاً انهدام چند ناوچه به من داده شده است. این مأموریت را بهصورت شماره دو در ارتفاع پست انجام دادم. در استقرار بعدی نیروها روی همین تپه راهی بیمارستان برقرار کردیم. کلمه «ثارالله» را از همان خط ثارالله شوش گرفتیم. بسیار کلمه مبارک و ارزشمندی بود. طبیعتاً تمام دوستانی که جبهه های مختلف را تحویل گرفته بودند، سازمان رزم را برای جبهه سازمان دادند و هر کدام نامی انتخاب کردند. ما هم کلمه جنوب آبادان بهعلت دود غلیظ حاصل از سوخت بشکههای نفت دید بسیار کم بود و به همین خاطر شماره یک، چهار مایل مسیر ترجمه معکوس بودهاند. برخی ناشران نیز در این میان وارد میدان عمل شده و تلاش کردند از ادبیات داستانی گرفته تا شعر که پای در محدوده اسطورهای و دنیای خیال نگذاشته و در عین حال شاخصههای یک قهرمان را هم داشته باشند، بهنظرم این خلأ، فرهنگی است چرا که قهرمانها بخشی از فرهنگ جامعه را در بلندمدت میسازند، به همین دلیل است که در دیگر کشورها حتی اگر قهرمان هم